Prioritering?

Lite stressad är jag fast att det är helg. Jag måste ju lära mig veckans tre nya låtar på dragspelet, dessutom med svåra basgångar.  Måste sticka klar min kofta.  
Jag skulle vilja måla julkorten själv i år. Jag borde julstäda.  På torsdag ska jag vara ängel i ett luciatåg. Då måste jag kunna en massa sånger utantill. Måste läsa på. Dessutom måste jag kunna spela jullåtar på ukulelen. På fredag är det luciafirande på jobbet och då måste jag kunna spela alla låtarna utantill på gitarr. Behöver öva på en av dem i alla fall. Så måste jag börja skriva på en årsberättelse. På måndag har jag lönesamtal med min chef. Det ska förberedas. Sedan var det motionen och kosten och viktnedgången. När ska jag hinna tänka ut något att skriva om på min blogg? Jag såg ett program på TV där man diskuterade livets mening. Ett intressant ämne! Jag vill också hinna se någon bra film eller deckare på TV. Och så var det nyheterna. Nästa helg är lussetågen avklarade och då...
Shopping tar också tid. Här är min nyinköpta kappa:

Men jag har ju kul! Och snart är det jul! Lata lediga dagar för kost och motion bland annat.(Särskilt kost, mums!)

Läs även andra bloggares åsikter om


Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Verkar vara mest frivilliga måsten och de kan man ju skita i. Shoppingen är absolut viktigast och den har du ju klarat av. Bra jobbat! Å andra sidan är kappan inye särskilt snygg. Du vet väl att man har ångerrätt!

2008-12-07 @ 10:05:23
Postat av: annarkia

Behåll kappan och försök att andas mellan varven.

Den positiva stressen är inte skadlig.

2008-12-07 @ 16:16:15
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0