Snart blir det sommar igen.

Snart blir det sommar igen, heter en låt jag brukar spela på dragspelet. Och mycket riktigt ,snart blir det verkligen sommar igen. Men, sommaren är ju redan här med sol och värme. Men det är inte jag ännu. Huvudet är fullt av måsten: Måste måla ytterdörren, storstäda, göra flädersaft, koka svartavinbärssylt, cykla på min nya motionscykel.
Ytterdörren hade jag tänkt mig turkos. Alla andra på gatan har mörkt rödbruna dörrar. Det vill inte jag ha.
Nu blir det ju förstås aldrig som man tänkt sig, när jag väl målat såg det mer ljusblått ut. Usch!

Men Malvan har i alla fall slagit ut sina första knoppar. Jo, men då är ju sommaren här.
Annarkia skriver ochså att sommaren är här: Positiva vibrationer strömmar genom kropp och själ vid varje besök.
 Var någonstans?
Ulebergshamn-Hunnebostrand var annars!

Sedan är det faktiskt demonstration i morgon.På lördag den 27 juni (i morgon): Solidaritetsdemonstration med kampen i Iran med samling kl 14.00 vid Stora Teatern.

Kommentarer
Postat av: Annarkia

Då ses vi strax före demonstrationen.

2009-06-26 @ 16:20:10
URL: http://annarkia.blogg.se/
Postat av: Heksann

Det blir nog mycket folk så var närmare bestämt?

Sedan blir det väl inspektion av ytterdörren och middag bredvid malvorna. Shopping också kanske hinns med?

2009-06-26 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0