Melodifestivalfinalen

Annarkia skriver: "Vad har nu musik med politik att göra?
Ja oftast ingenting. Inte schlager i alla fall!"

 Jo visst är det avkopplande och fritt från måsten att titta på detta program. Så avkopplande att om inte den roliga programledaren varit med hade jag definitivt somnat.
Jag ska inte skriva vad jag tycker om låten som vann. Mina favoriter var Carolina Ugglas "Snälla,snälla", annorlunda i sammanhanget, framför allt framförandet. Deja vue känsla infann sig. 
Heat var enormt bra, vilken livskraft och glädje de utstrålade. Fart och fläkt !
EMD:s låt var väl en riktig schlagermelodi, en härlig melodi som fastnade i huvudet. Snygg koreografi också.

Men sanningen att säga så ringde jag och röstade på Molly eftersom hon låg sist. Det tycker jag var synd och väldigt orättvist eftersom hon sjöng väldigt bra. Och låten var inte sämre än någon annan låt. Inte sämre än vinnarlåten i alla fall.

Detta trodde jag inte om mig själv, i tidernas begynnelse, att jag skulle finna sådant nöje i att titta på schlagerfestivalen.
Inte trodde jag att jag skulle börja spela dragspel heller som var det mest töntiga. Tidens tand nöter ner människan. Eller förfinar kanske?

Meningen med melodifestivalen är väl densamma som fotboll. Något att samlas kring. Något att diskutera på jobbet. Bra för konditionen och koordinationsförmågan också om man dansar till musiken.

Och vilka tjänar pengar på alltihop förutom artisterna? Pengar och politik hör ihop på något vis tror jag.

Media: AB1, 2, Expr1, 2,  SvD1, 2, 3, DN1, 2
Andra om: , , , ,  molly sandén la voix , , ,   it

Kommentarer
Postat av: annarkia

Så Du gillar inte opera Du som går på Göteborgsoperan då och då? ;)

2009-03-15 @ 13:23:49
URL: http://annarkia.blogg.se/
Postat av: heksann

Kombinationen opera och schlager blir oestetiskt tycker jag.

2009-03-15 @ 15:25:23
URL: http://heksann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0