Snart är det dags för Blåkullafärd och jag är för tung för kvasten.

Uppföljning av nyårsafton


Två månader har gått på det nya året och jag kan konstatera följande:

Inte ett enda nyårslöfte har jag lyckats hålla. Smågodis, semlor, impulsköp, viktuppgång, sömnlöshet har varit mina följeslagare de första två månaderna på det nya året.

Min önskedröm är en mirakelmetod, enkel, snabb, billig som kräver minimal egen ansträngning.

Apotekets Sömnhjälpen övergav jag efter en vecka då min sömndagbok resulterat i att jag bara fick vistas i sängen fem timmar för att sova effektivare. Jag skulle då lagt mig  kl.01:00 varje natt alternativt klivit upp kl. 03:00 varje morgon. Vilket djurplågeri!

Nästa mirakelmetod, med en garanterat minimal egen ansträngning och maximal utdelning, något för min trötta kropp och själ, hittade jag i PS-tidningen. Spikmatta har jag nu inhandlat för dyra pengar. Jag tycke det verkade vara en mycket vilsam och passiv metod att ligga femton minuter på en spikmatta. Men fy för den lede, det gjorde ont att ligga på den. Inget för mig således.

Tydligen får man inget gratis utan ens grymma öde är att kämpa hårt mot starka krafter.
Man måste ha en vilja av stål, envishet, uthållighet, beslutsamhet och en oerhört hög impulskontroll för att lyckas överlista sig själv.
Fast å andra sidan klarar häxor det mesta. Blir väl till slut tvungen att ta till trolleri och magi. Får ta en titt i formelsamlingen.
 Årets blåkullafärd vill jag ju inte missa.
 Nästa försök till att överlista mig själv blev saltkristall. En saltkristallljusstake avger neutraliserande joner som förbättrar kvaliten på luften i bostaden.
Med bättre luft blir det naturligtvis lättare att koncentrera sig på beslutsamhet och impulskontroll skulle jag kunna tänka mig.
Fungerar nu inte detta återstår inget mindre än en omfattande kvastombyggnation.
Men, ska det verkligen vara nödvändigt?

Snart är det påsk!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skärtorsdagens firande i Blåkulla är verkligen en tradition att bevara!

2009-03-10 @ 19:56:36
Postat av: Anders

Förra året var ju kul!

2009-03-10 @ 19:57:12
Postat av: Anna

Dags för lite positivt tänkande! ;)

2009-03-14 @ 01:23:24
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0