Vintertid

"Nu sover alla sjöar i kista av kristall"...
Hela natten yrde snön i nordanvinden. Det kändes ombonat och mysigt att vara inomhus, att krypa ner i sängen, ha persiennerna uppdragna och titta ut genom fönstret. När jag vaknade befarade jag att jag blivit insnöad, bokstavligt talat den här gången.Termometern stod på 10 minus.

Jag lyckades öppna dörren. Det var kallt och det knarrade under skorna.

Ett sagolikt vackert snölandskap mötte mig. Men, skotta är jobbigt. Trafiken blir farlig. Fåglarna får svårt att hitta mat. Hemlösa fryser.

 
Och vargarna...Hur ska det gå för föräldralösa vargar när jägarna varit framme?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Kommentarer
Postat av: annarkia

Skotta snö är himla bra motion. :)

2010-01-07 @ 00:01:05
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0