Bzzz-getingbo



Bzzz, har det låtit på altanen ett tag och jag har undrat var i all världen alla getingar kommit från. Getingsommar på gång? Idag var det soligt och varmt för första gången på länge så jag tänkte äta min lunch utomhus. Jag satte mig till rätta med omeletten och boken vid bordet, men stördes av alltför många getingar som kretsade runt mig och kröp på mina bara ben. Här måste finnas ett getingbo, tänkte jag och tittade upp mot taket och i förrådet där det fanns ett förra sommaren. Eftersom förekomsten av getingar var störst runt och under bordet följde jag en impuls och tittade under bordet. Och det var med skräckblandad förtjusning jag upptäckte att det på undersidan av bordet satt ett getingbo stort som två knytnävar. Både läskigt och fascinerande.
Men ännu har ingen stuckit mig. Men det har de inte mycket för för på måndag kommer jag att ringa anticimex. Jag måste väl det, fast det bär mig emot. Getingar är ju också levande varelser


Kommentarer
Postat av: annarkia

undrar hur snabbt getingarna byggt det boet

2011-06-26 @ 01:57:57
URL: http://annarkia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0