Gott Nytt År!

Årets sista dag, lite vemodigt att tänka på. Ett år som gått, försvunnit, snart är borta och man är ännu närmare döden. Detta är den andra nyårsaftonen utan han som inte längre är här. I morse tänkte jag att det blev en slags nyårsafton ändå förra året och ett slags år och ett slags liv. Ibland känns det som att man vant sig vid att han är osynlig och finns som en slags närvaro.
Nu åker jag snart till nyårsfesten. Jo kvasten fungerar faktiskt. Men å andra sidan är det kanske bäst för heksor att ta spårvagnen med tanke på alla smällare och raketer.


På festen kommer vi nog att diskutera årets sista tragiska händelser i Gaza. Jag har förberett mig genom att läsa andra bloggares inlägg i denna fråga. T ex. skriver Annarkia : "Jag som de flesta andra förbereder nu  nyårsfirandet med önskningar om ett Gott Nytt År samtidigt som tankarna går till palestinierna i Gaza. "
Annarkia skriver också: Gott Nytt År till alla som deltog i årets bloggbävning. Den blev så stark att den utsetts till årets mediahändelse."
Tur att det finns bloggare som  skriver sådana bra inlägg!!!
GOTT NYTT ÅR! 

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: annarkia

Gott Nytt År, heksann!

2008-12-31 @ 23:05:36
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0