Medan bomberna faller

Självklart borde jag skriva något idag och självklart något viktigt och riktigt om någon verkligt viktig händelse. Gaza är ett bra exempel. Andra skriver mycket bra om det . Annarkia skriver: Bomberna är en ren massaker på Gaza-remsans civilbefolkning. Avspärrningen av Gaza har lett till enorma umbäranden.  Attackerna måste upphöra och humanitära sändningar måste släppas in!
Medan bomberna faller långt borta, så långt att man lätt aktiverar försvarsmekanismer för att inte förtäras av att leva sig in i detta,lever man sitt liv som om inte detta fanns. Människan är väl så konstruerad.
Nu tycker jag ju att man bör göra en insats, engagera sig men jag nöjer mig med att instämma i vad t ex Annarkia har skrivit och ägnar mig åt drömmerier.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: annarkia

Väljer du att sätta dig på åskådarbänken?

2008-12-29 @ 00:02:06
URL: http://annarkia.blogg.se/
Postat av: heksann

Njae?

2008-12-29 @ 09:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0