Februarisnuva och linedance


Feber och snuva hör februari till. Nu har jag varit sjuknärvarande smittokälla tre dagar. Alvedon och kanjang räckte inte längre för på den fjärde dagen kom jag inte ur sängen. Usch! Hur gör man egentligen när man vilar? Tänker på alla saker man inte orkar göra?

 Missade andra linedancelektionen igår. Halkar nog katastrofalt mycket efter. Linedance måste ju vara jättekul och jättenyttigt tänkte jag då jag bestämde mig för ännu en fritidsaktivitet. Kul därför att musiken är svängig och snabb och därför att man slipper vara beroende av de få danskavaljerer som brukar finnas eftersom linedance inte är någon pardans. Nyttig eftersom det blir bra stimulans för hjärnan att röra sig samtidigt som man koncentrerar sig på hur man ska röra sig. Dessutom  motion.
Men med snuva och feber få linedancen vänta några dagar.

Attjo, attjo!

Nej, nu gäller det att vara positiv och tänka på vad man med bristande ork kan göra och inte på det man inte kan göra. Precis som man på jobbet med mindre och mindre resurser tänker: Vad kan man med dessa minimala resurser göra?

Sjukdomsvinsten den här gången är massor av fri tid att disponera. Jag kan läsa, lyssna på talböcker. måla tulpaner, se filmer på TV, sticka, sova och drömma om bättre rider.

Annarkia skriver: "Frihet är fri tid och att rå sig själv."


Kommentarer
Postat av: annarkia

Sköt om dig!

2010-02-05 @ 15:33:54
URL: http://anarkia.blogg.se/
Postat av: annarkia

Jag började min line-dance kurs i onsdags. Kul och svettigt.

2010-02-05 @ 18:40:12
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0