Veckans fönster-litterärt



Eftersom jag inte sprang Göteborgsvarvet idag passade jag på att fotografera ett litterärt fönster. Till min glädje så finns ett fint litet antikvariat i närheten av min arbetsplats. Om jag inte blir helikopterförare i Lapplandsfjällen i mitt nästa liv så kommer jag absolut att bli antikvariatsinnehavare. Atmosfären därinne är sagolik och fantasin lyfter av alla tankar som ju måste rymmas i böckerna. 

Fler litterära fönster kan man se här.

Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Postat av: Susanne

Jo, visst är atmosfären i ett antikvariat väldigt speciell. Erik, som också deltar i Veckans fönster, beskriver det fint i sitt bidrag.



Hmm, du kunde ju eventuellt ha kombinerat Göteborgsvarvet med att springa förbi litterära fönster med kameran i hand. Fast jag uppskattar förstås ditt val av aktivitet. :)

2011-05-21 @ 18:37:16
URL: http://susannehultman.se
Postat av: Pysselfarmor

Antikvariat gillar jag - var inne på ett senast i fredags och gick därifrån med en gammal broderibok!

Men du - helikopterförare i Lapplandsfjällen är inte fy skam i ditt nästa liv. Jag har en gård i södra Lappland och i mitt nästa liv tänkte jag bo där och då kan du komma och fika ;-) Det går alldeles utmärkt att landa på gärdet!

Ha fortsatt skön helg.

Postat av: Heksann

Tack för kommentarerna. Då kommer jag och fikar då i mitt nästa liv. Jag har vandrat i Padjelanta och min första helikopterfärd var in i fjällvärden. Magnifikt! Så helikopterförarjobb där vore fint.

2011-05-21 @ 23:03:53
Postat av: Jah Hollis

Fin bild. Och visst är det skönt att sådana ställen kan överleva. Jag tror de påminner oss om att allt inte behöver vara stordrift och storkonsumtion. Här finns saker som kan återanvändas och man kanske inte alltid går in enbart för att handla, utan för att titta. Visst vill även antikvariaten sälja och ha omsättning, men det är mer än så. Det finns ett genuint intresse för det man säljer också.

2011-05-22 @ 10:01:59
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Ett fint litet fönster med en massa "historia".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0