Billigt kan bli dyrt när man köper glasögon

Tänk att det ska vara så dyrt att se dåligt! Men dum är väl den som handlar dyrt. Efter att ha jämfört priser köpte jag ett par progressiva glasögon till billigast tänkbara pris i den billigaste affären för 2900 kronor. Men, jag kunde ju inte se med dessa glasögon och enligt affären var det absolut inget fel på de här glasen. 2900 kronor i sjön är mycket pengar.
Jag blev tvungen att köpa ett par andra dyrare. Efter tre år sotade de fotokromatiska glasen igen och behövde bytas ut. Då hade priserna stigit  enormt. Usch vad dyrt det blev att byta bara glasen!
Då valde jag ju inte billigaste alternativet igen utan ett mittemellandyrt där glasen "bara" kostade 5000 kronor. Men där bedrog snålheten visheten igen. Med de här glasen kan jag se hjälpligt om jag sätter dem långt ner på näsan vilket inte ser klokt ut. I den här affären där man försäkrat mig att "Vi vill ha nöjda kunder" fick jag beskedet att jag nog skulle vänja mig vid de nya starkare glasen. Efter 10 månader kan jag konstatera att jag inte vant mig.
Igår gick jag till ytterligare en affär där man konstaterade att styrkan på glasen var fel.
Jag får nu bita i det sura äpplet igen och inse att jag slängt ytterligare 5000 kronor i sjön.
Fattiga har inte råd att handla billigt!
En dyrköpt läxa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Annarkia

Har affären satt in glas med fel styrka måste de byta glasen.Stå på dig !Kontakta KO om de inte ger med sig.

2013-05-16 @ 01:24:13
URL: http://annarkia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0