Ny uppfinning

Ibland får jag aha-upplevelser och tror att jag har kommit på något nytt, tänkt en ny tanke, löst ett problem på ett nytt sätt. Ofta har någon annan varit före. Kanske har jag till och med hört eller läst om det tidigare, glömt bort det, sparat det i någon synaps och vips kommer det som en blixt från en klar himmel när jag behöver det som bäst. Eller kanske inte just då utan senare. Nu har jag i all fall uppfunnit något mycket bra, energi och tidsbesparande, nämligen julstädning light.
Just det , julstädning light får det bli i år.
Egentligen är det ju dumt att städa grundligt och väl när det är så mycket annat just vid den här tiden.

Så här såg ljuset ut idag mellan kala grenar.
Små grå tomtar tassar tyst omkring.
Inte är det för kallt för kvaståkning heller än.

Kommentarer
Postat av: KajsaMaja

Bäst att passa på att ta en flygtur innan snön kommer.

2008-12-08 @ 21:09:28
Postat av: kicki

Julstädning light låter himla bra. Bara det nu inte blir med den som med all lighthmat att man blir fetare av den. ;)

2008-12-08 @ 23:24:10
URL: http://annarkia.blogg.se/
Postat av: Gunborg

Nej, julstädning måste göras som man alltid har gjort.

Grundligt och väl. Annars infinner sig inte den rätta julstämningen då allt skiner och glittrar och man bara har roligheter framför sig.

2008-12-16 @ 22:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0