Men det är inte dom som ror...

Finanskris, sänkta pensioner, krispaket, arbetslöshet, omvänd Robin Hoodpolitik. Man kan undra var alla pengar tar vägen.
Annarkia har ett svar på frågan.
 
Som vanligt är det de fattigaste som får betala och mycket ska ha mer. bonusar till de rika, arbetslöshet och sänkta pensioner till de fattiga. "Staten och kapitalet de sitter i samma båt", rockade en välkänd musikgrupp på 70-talet. Men det är ju klart, det är inte dom som ror...




Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,  , , ,   intressant.se

Media: AB DN SvD  

Kommentarer
Postat av: bob

Wqanjas tal 1;a Maj Anmäl

Wanjas tal 1;a Maj Kara Lo Medlemmar. Som ni alla forstar hade jag mitt 1;a Majtal fardigskrivet men det gar ej att framfora i dagens situation da jag skulle bli utskrattad och hanad. Darfor kom mina Pr konsulter pa iden att talet skall vara skrivet av medlemmarna sa kan jag saga att jag ar oskyldig till dess innehall och darmed ej utsattas for kritik. Nornalt sett ar det vanligt inom rorelsen att forsoka tiga ihjal skandaler eller begrava dem i nagon tidskravande utredning gjord av nagon av mina lakejer med da det inte ser ut att fungera denna gang nar revisorerna utreder sig sjalva vet jag ej vad jag skall gora annat an pasta att alla medlemmar stoder mig och vill ha mig kvar.. Slutligen vill jag framfora mitt tack till de LO-medlemmar vars pensioner jag forstort och som inte framfort ett ord till protest utan snallt statt dar med mossan i handen.,tack ocksa till alla politrucker och hogavlonade tjansteman i organisationen som givetvis ar radda om sina bekvama positioner och inte opponerar sig utan raddar mig kvar i syfte att inte sjalva bli kritiserade., och Mona utan ditt oreserverade stod da du var I Chile och innan du ens visste vad som skett skall jag aldrig glomma. Er Wanja

2009-04-11 @ 21:50:58
Postat av: anna

tänk vad Blå Tåget hade rätt...staten och kapitalet i samma båt....L-Wedin och Tunhammar i samma båt

2009-04-12 @ 10:28:20
URL: http://annarkia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0