Livet före jul


Is i fågelbadet, blommande novemberkaktus, bär lyser röda på oxlarnas kala grenar och luciaframträdandet är lyckligen avklarat efter veckor av träning. Då kan justöket ta vid.

Dofter av nybakade bullar och saffranskaka fyller mitt hus och i år har jag lyckats få ljus i utomhusjulgransljusen i äppleträdet. Julstädandet är i ett långt framskridet skede.

Mellan varven rastar jag med min nya talbok "Ur vulkanens mun" som är en så träffsäker skildring av hur kommunikationen mellan människor kan bli med tolkningar av tonfall och mimik grundade på förutfattade meningar. Man blir trollbunden och kan inte sluta lyssna.

Jag antar utmaningen från Annarkia:

Ett solo på gitarr innan julmedleyt på julafton är min utmaning till heksann. "

Men då krävs sång  av alla så att man inte kan höra när jag spelar fel. FFR! Finn fem rätt!

Förra årets utomordentligt fiffiga uppfinning en ny, mycket smart, tidsbesparande och energibesparande uppfinning kommer väl till pass  i år också. Nämligen julstädning light, om jag ska hinna träna.

Och varför ska man städa länge, grundligt och väl när det är så mycket annat att stå i juletid.

Bättre rent i hörnen än ett smutsigt... Eller hur var det nu igen?

 

 

 

 

 

Läs även andra bloggares åsikter om , ,




Kommentarer
Postat av: annarkia

Klart vi sjunger. M är ju gammal körsångare.

Visst är det roligare att spela än att städa! :)

fantastisk vacker akvarell du gjort

2009-12-19 @ 11:35:29
URL: http://annarkia.blogg.se/
Postat av: Morgan

Bättre några dammtussar i hörnena än ett rent helvete

är en version jag sett. En nyligen publicerad medicinsk forskningsrapport visar att även damm innehåller nyttiga ingredienser för hälsan. Å andra sidan behöver de flesta forskare aldrig komma i närheten av en dammsugare.I alla fall om de har XY-kromosomer.

Akvarellen i Arne Isacsson-klass.

2009-12-23 @ 22:58:24
URL: http://morganwilhelm.wordpress.com
Postat av: Jesper

Fantastikt fin akvarell!



Kram

Jesper

2009-12-27 @ 16:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0