Tre i ett


Skönt är det att återvända hem mitt i semestern. Långa lata dagar har man framför sig då man kan göra precis vad som faller en in.

Min nya pryl kan locka till aktivitet. Tänka sig, en sak med tre överraskningar. Som ett kinderägg är min nya leksak. Man kan cykla (motionera), sola och lyssna på t ex programmet sommar på en och samma gång.

Detta gjorde jag i onsdags då solen strålade flera timmar i sträck. Värd för programmet var Roger Wallis och eftersom jag inte hunnit sätta mig in i frågor som rör fildelning, upphovsrätt, antipiratpartiet (eller vad det nu heter) var det en intressant upplevelse att få veta så mycket om detta på ett så spännande sätt och inramat av så mycket himla bra musik.

Dagen avslutades med att jag motvilligt och med en skeptisk inställning följde med två entusiasmerande väninnor till Liseberg för att lyssna på Caroline af Ugglas. Konserten var helt fantastiskt bra. Publiken var förtrollad. En ung kille och två unga tjejer som stod framför mig sjöng med i alla låtar, kunde alla texter. Tyvärr var det en enormt stor publik så jag såg bara en skymt då och då av bandet men hörde desto bättre, mycket medryckande härlig sång och musik och en del fina texter . Efter konserten kunde man köpa skivor och lagret såldes nog slut. Köerna var långa.


Ösregnet har slagit mina malvor till marken. Förhoppningsvis reser de sig om solen vågar sig fram igen någon gång. Tänk man tror jämt att så som vädret är nu kommer det alltid att vara. Tur att det inte är så.

Jag fick en försenad julklapp idag, vilket fick mig att tänka på att snart är det jul igen och långt innan dess är semestern slut.

En gång var vår sommar en evighet lång, vi vandrade i soldagar utan slut en gång...

Betyg på sommarprogrammet 5 hekshattar och på konserten 5 hehshattar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0