GP kommer inte idag

                                                         


Tidningen har inte kommit. Beror detta möjligen på vädret? Att simma i snö och dela ut tidningar är inte att rekommendera.
Jag skottade igår men av det syns idag inte ett spår. Mitt stackars gamla tak bär nu en tung börda av snö och is. Det borde antagligen skottas. Håller det?

Typiskt, bli insnöad en lördag när jag ändå inte skulle till jobbet!

Snöstormen 1995 var betydligt trevligare. Dels inföll katastrofen en fredagmorgon vilket gjorde det omöjligt att ta sig till arbetet. Allmänheten uppmanades att hålla sig inomhus. Dels var min dåvarande bostad en hyresrätt så takskottning och liknande bekymmer hade inte jag något ansvar för.

 Nu håller oron för taket mig vaken om natten.

Annarkia sktiver:"Mera snö är på väg och innergården är helt dränkt i snö."


 Läs vad andra tycker   , , ,

 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0