Första april




Jag blev lurad hela dagen på jobbet igår. Speciella flygplan skulle flyga över min arbetsplats vid ett visst klockslag, älgar sprang utanför på gården, klänningen hade spruckit, det snöade, jag hade sot i ansiktet.

Min nya löneförhöjning på 1,3 procent som ju är en reallönesänkning med inflation på 2 procent måste ju vara ett aprilskämt.
Åtminstone känner jag mig lurad efter att ha slitit som ett djur i grottekvarnen.
Pensionsprognosen är väl också ett aprilskämt hoppas jag.

Annarkia skriver:
 "Och stackars Göran Johansson som gick i taket då han i Göteborgsposten läste om hur segelfartyget Götheborg ska sprängas i luften som ett led i Göteborgs 400-årsfirande.

Jag förstår ingenting,  säger Göran Johansson som rasar över  beslutet . (GP)

Närmare sanningen än DN:s ”forskningsupptäckt”  kan  man knappast komma trots att det är ett skämt För det vet vi ju att män blir pjoskiga och barn på nytt vid lite feber.  Eller hur? För det är väl ett skämt det här?"

.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


Kommentarer
Postat av: Agneta

Inte alltid veta vad som är skämt eller skämt-

2011-04-02 @ 17:30:33
Postat av: Krister

Jo, verkliheten överträffar ofta dikten-

2011-04-02 @ 17:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0