Getingsommar?

Två dagar efter att anticimex framgångsrikt avlägsnat mitt getingbo under trädgårdsbordet hade de getingar som inte var hemma då hunnit bygga ett litet getingbo under ena trädgårdsstolen. Väldigt flitiga djur!


Ett sådant litet bo borde jag kunna klara själv, tänkte jag. Jag tog på mig min getingdräkt, utrustade mig med en sopkvast, bar iväg stolen till skogsbrynet och sopade boet i marken. Nu hittar de förhoppningsvis inte tillbaka. Getingarna tycks gilla mina trädgårdsmöbler. Jag kanske borde skura dem med klorin eller något annat giftigt i morgon.


Kommentarer
Postat av: Jah Hollis

Antar att getingarna har det inpräglat i sig att bygga ett hem att söka sig till. Men för din skull får man hoppas de hittar en bättre plats nu.

Jag hade en gång ett duvpar som envisades med att försöka sätta bo på min balkong. Jag kämpade länge och väl med att jaga bort dem till de efter mycket om och men gav upp och valde en bättre plats.

2011-07-02 @ 14:40:05
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Galet. Akta dig!

2011-07-06 @ 18:16:01
Postat av: Heksann

Jag har inte blivit stucken.

2011-07-07 @ 14:16:19
Postat av: annarkia

Att getingar bygger bo hos dig ger dig tur har jag hört.

2011-07-08 @ 00:13:51
URL: http://annarkia.se/
Postat av: Heksann

Vilken tur!

2011-07-08 @ 11:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0