En tibetansk singing bowl

För några dagar sedan råkade jag få syn på en tibetansk affär i ett mysigt område. Impulsen att gå in i denna affär gick inte att motstå. Förmodligen styrde ett förutbestämt öde mina steg. Där fanns ett bord fullt av vackra skålar i metall. Jag trodde det var någon sorts mortlar att mala mystiska örter med, men det visade sig vara singing bowls. Affärsinnehavaren berättade och förevisade med en sådan övertygelse att mitt habegär fick mig att absolut vilja ha en sådan.
En tibetansk singing bowl är tillverkad av sju olika metaller och kan frambringa ljud som är mycket bra för själen. Ljud påverkar sinnesstämningar, hjärnvågor, nervsystemet och kemiska processer i kroppen. Vibrationerna från ljudet bidrar till att producera sådana alfavågor som finns i hjärnan under djup avslappning. Tibetanska singing bowls andvänds för att rensa atmosfären från negativa energier och känslomässiga blockeringar.
Vilken fantastisk 4000 år gammal uppfinning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0