Hårddiskkrasch

Nu har det katastrofala hänt. I godan ro väntade jag med att fixa back-up till mina viktiga filer. Gjorde en slarvig sådan där jag bara kopierade genvägen till mina viktigaste dokument. Detta händer aldrig mig och min fantastiska dator trodde jag. Usch! Vad ska nu min förening säga när jag slarvat bort alla protokoll, årsberättelser m.m. De finns ju på papper förstås så jag får väl skriva om allihop eller kanske skanna.
Stressande är vad sådant är. Tänk att ägna sina sista semesterdagar till att reparera hårddisken, leta efter och lägga in program, återskapa mailadresslistor, leta febrilt efter back-up på lagringsenheter. Inget softande som jag tänkt. Detta är kanske bra för mitt beslutade inköpsstopp förstås.
För 15 år sedan hade jag ingen dator, ingen mobiltelefon, ingen DVD-spelare, ingen mp-3 spelare, ingen motionscykel. Vad gjorde jag då? Rökte förstås, men mer?
Är man beroende av tekniken?
Nej, fast kul är det ju.
Stormen och regnet är ju passande till detta påtvingade semesternöje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0