Film bäst på bio

 Jag har sett två filmer på bio i år: Änglagård 3 och Biutiful.

I går hade jag tänkt se Svinalängorna alternativt Trädet men men båda var utsålda så vi slog till med Biutiful som vi inte hade en aning om vad det var för något. Felstavat och allt?
Det var ett lyckokast.
 Filmen var en estetisk upplevelse där ljud som ibland skar i öronen, bilder som var jäkligt vackra, innehåll som var hemskt, samverkade till en helhet mer än summan av delarna. Jag blev trollbunden. En film om livet.
Två repliker som var kärnan i filmen för mig:"Dina barn tillhör universum" och "Men universum betalar inte hyran".

Se den filmen!


Betyg: fem hekshattar

Kommentarer
Postat av: Ulla

men Änglagård tre då?

2011-01-16 @ 11:09:55
Postat av: Anonym

En film om döden tycker jag.

2011-01-18 @ 20:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0